اَلّهم عَجّل لِولیکَ الفَرَج

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

O ALLAH be for your representative, the Hujat, proof, the sun of Hasan, your blessings be on him and his forefathers, in this hour and every hour, a guardian, a protector, a leader, a helper, a proof and an aye. Until you make him live on the earth, in obedience to you and cause him to live in it for a long time

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم * خانه اش ویران باد * من اگر ما نشوم تنهایم * تو اگر ما نشوی خویشتنی* ازکجا که من و تو شوری از عشق و جنون باز بر پا نکنیم* از کجا که من و تو مشت رسوایان را وا نکنیم * من اگر بنشینم ،تو اگر بنشینی چه کسی بر خیزد * من اگر برخیزم تو اگر برخیزی همه بر می خیزند

خانومای چادری چند دقیقه تامل....

                                                                 «بسمک الّهمَ»
اشاره1 :   مطلبی که در ادامه می خوانید قصد اهانت به فرهنگ مکتب و عقیده ای را ندارد و با این باور که « چادر نوع برتر حجاب می باشد » نگاشته شده است. برای دریافت مقصود تا پایان مطالعه بفرمایید .
اشاره2 :  نیت بررسی مسیله حجاب، احکام حجاب و... را نداریم. نگاه بد بینانه را کنار گذاشته و با عنایت به این نکته که :« این ملت در عصر حاضر برتر از مردم کوفه و حجاز در عصر رسوالله(ص)و.. می باشد» (1) می خواهیم دو کلمه با خواهران چادری صمیمانه اختلاط کنیم! و اول یه جوال دوز به خودمونو بعد یه سوزن به... 
              ....................................................................................................
     در مسیر خرید، دانشگاه، محل کار، تفریح و ... انواع مختلف پوشش خانوم ها به معنای واقعی کلمه خودنمایی می کند. مهم نیست که آدم مذهبی ای باشی یا نه؛ تنوع در پوشش چیزی نیست که بتوان بی توجه از کنار آن گذشت.
در خیابان های شهر همراه ما شوید:مادران چادری به همراه دختر های جوان بد حجاب، خانوم های چادری با آستین کوتاه در زیر چادر، چادر های ملی و دانشجویی چاااااااااااااااااااادر؟؟؟؟؟؟؟!تنگ و نازک، عبای عربی و اختراعات ایرانی، چادری ها ی پر آرایش و از همه مضحک تر : چادری ها با دمپایی های... وبی جوراب و بگذریم از زیر چادر و انواع و اقسام شال ها و مقنعه ها و روسری هایی که از با استفاده های نادرست، زیر رنگ صامت چادر مشکی مثل ستاره چشمک می زنند. و  باز هم بگذریم از اینکه خانوم هاییدستتون طلا اقایون طراح ! به سبک در «پناه تو» هنوز چادر را با شنل مرد عنکبوتی و شنل قرمزی اشتباه گرفته اند. انگار همه عالم و ادم باید بدانند که شلوار جین خانوم با مانتو (البته بگیم بلوز بهتره) تناسب دارد ایشون مترقی هستند! در محافل خانوادگی هم به تعبیر یکی از دوستان باب شده که :هر چه چادر نازک تر صمیمت با مدعوین بشتر. راستی ببوسیم دست طراحان جدید پارچه های چادر مشکی را که بفکر افتادند چادر را از یکنواختی ای خسته کننده! در بیاورند و به آن گل و بلیل و بوته و نقش و نگار افزودند و برای سبکتر کردن آن مشبک ها، شطرنجی ها و منفذهایی را هم تعبیه کردند!!!

از هیاهوی شهر چشم می پوشیم و وارد محیط رسانه ملی می شویم آن جایی که باید خود دانشگاهی باشد:
جز معدودی از شخصیت های سریال ها و بعضی از گویندگان خبر اصلا چادر چیسته؟! و جالب تر سریال زیر تیغ!اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران به زیبایی هرچه تمام تر رابطه ای معکوس بین تمدن و فرهنگ با بلندای مانتوی خانوم ها هم بر قرار کرده است... و این تمدن آبروی تمدن برهنگی را هم برده است که به زبان بی زبانی القا می کند:«ما هم می خواهیم که از قافله عقب نمانیم اما...!» و سوالی مهم: چرا همه خانواده های فقیر و کم توان را در رسانه ملی ملبس به چادر می بینیم؟ آیا خود القا گر نیستیم که :« بهره برداری از  نعمات مادی الهی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی مساوی ست با کنار گذاشتن عقاید و پیرشرفت به سوی جامعه ای سکولار؟ آیا خود تناقضی بین رفاه مادی و کسب معنویات ایجاد نکرده ایم؟» از همه این ها که بگذریم آنچه هر روز بیشتر از دیروز در برنامه های سیما شاهد آنیم این است که «حیا» به عنوان اصلی ترین عنصر حجاب به اسم آزادی اندیشه و صراحت بیان (به اصطلاح اوپن بودن!) در حال کمرنگ شدن است.
راستی می دانید خانواده اکثر مسوولین صدا و سمای ما بسیار مقید و اکثرا چادری هستند ؟!
و اما سری هم به دانشگاه و حوزه بزنیم:

     قبل از هر چیز دست تمام خانوم های محجبه ای رو که با حجاب خودشون در محیط های علمی نشانگر یک بانوی مسلمان روشن دانشگاه اسلامی با کمی بد بینی!فکر هستند رو می بوسیم دست مریزاد( حال چه چادری و چه غیر چادری).اما "الله اعلم" که چرا چادر تا جلوی درب دانشگاه بعضی دوستان ما را همراهی و در محیط دانشگاه عقب نشینی می کند!
 آیا می دانستید که طراحان چادر ملی و دانشجویی از ورژن های جدید طرح اولیه! انگشت حیرت به دهان گرفته اند؟! چرا که الحق که دست باربی  را از پشت بسته اند: دقیقا می توان تشخیص داد که خوووووش تیپپپپپپپپپپ!!سایز لباس خانوم چند است و بلوزی که زیر چادر پوشیده اند چه ترکیبی دارد. ماشالله به بانوان سبک آفرین ایرانی!
دانشگاه آزاد هم که با تعدد روش های مدیریت هم خود را سر در گم کرده است و هم دانشجویان را.. روزی چادر اجباری و روزی ... . راستی چه کسی گفته است به اجبار می توان ارزش ها را برای افراد درونی کرد؟!
و اما در حوزه: از آنجایی که حوزه محلی برای تعلیم علوم عالیه و پیشرفت روحی محسوب می شود حجاب برتر نیز به عنوان پوشش همگانی انتخاب شده است اما با شکسته شدن محیط علمی حوزه و اینکه بسیاری آن را فقط به چشم محلی برای کسب علوم می انگارند نه تعالی روحی؛ معضلاتی دامن گیر حوزه هم شده است، که بی شباهت به مشاکل دانشگاه نیست، اما باز درصد افرادی که آگاهانه چادر را انتخاب کرده اند بیشتر از مابقی ست.
                             ختم حرفمان این و باقی و السلام : 
 زن سنتی یا مدرن بودن ملاک نیست؛ ما می خواهیم زنی مسلمان باشیم.
                           راستی برای چه  چادر بر سر کرده ایم ؟ 
                            عمل بی عقیده = درخت بی ریشه
                    امضا محفوظ: (شما هم امضا می کنی؟ بسم الله...)


        ..................................................................................................
پ (1) : امام خمینی(ره)


<      1   2   3