اَلّهم عَجّل لِولیکَ الفَرَج

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

O ALLAH be for your representative, the Hujat, proof, the sun of Hasan, your blessings be on him and his forefathers, in this hour and every hour, a guardian, a protector, a leader, a helper, a proof and an aye. Until you make him live on the earth, in obedience to you and cause him to live in it for a long time

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم * خانه اش ویران باد * من اگر ما نشوم تنهایم * تو اگر ما نشوی خویشتنی* ازکجا که من و تو شوری از عشق و جنون باز بر پا نکنیم* از کجا که من و تو مشت رسوایان را وا نکنیم * من اگر بنشینم ،تو اگر بنشینی چه کسی بر خیزد * من اگر برخیزم تو اگر برخیزی همه بر می خیزند

خیلی خطرناکه حسن؟؟؟!!!

بنامش که شنوا تر و بینا تر از او نیست

آخه چقدر خودمونو گول بزنیم ؟!
یه دلم می گه بابا چت هم حدی داره دختر خودتو گول نزن معتادی که شاخ و دم نداره ولی اون یکی دلم می گه من و معتادی !؟ خدا بدور چه حرفا!

جهان در دست من !!!!!!!

نمیدونم این گفتمان «من و خود» تا به حال برای شما هم پیش اومده؟ که باعث بشه بشینید فکر کنید تو این دهکده مجازی اصلا دنبال چی هستید؟ خب قاعدتا هرکی میره پمپ بنزین باک ماشینش خالی شده و نیاز به تغذیه داره –البته تو این سهمیه بندی بعضی وقتا با باک خالی هم مجبور میشی چند متری راه ببریش!
- حالا ما چی ؟اینجا دنبال چی هستیم ؟ به چی نیاز داریم که این محیط مجازی اشباعمون می کنه؟ حتما تا به حال اصلا نشنیدید که یکی –البته شما نه ها- بگه سرچ و چت ،روحیه منو عوض می کنه! از تنهایی درم میاره. گفتم که نشنیدید! آخه چرا تنهایی؟ چرا محیط مجازی مساوی با چت ؟ چرا چت فقط برای وقت گذرونی ؟ چرا....

زود قضاوت نکنی ها!‏‏‏ اصلا قصدم این نیست که بگم چت جیزه اوخ میشی نه !

خب یه سوال: شما وقت شخصیتون رو به کی و چه کاری اختصاص می دید ؟ قطعا یا کاری لذت بخش و مفرح و یا فردی ارزشمند. آره، می خوام بگم نگاه کنیم ببینیم این وقت طلامونو صرف چی می کنیم؟ گپ و خوش و بش و شوخی و خنده و...... تازه اونم با کی؟ (البته یه مقدارش برای خون لازمه اما زیادیش فشار رو می بره بالا رگ ها رو می ترکونه ! شایدم سکته کامل دور از جون! )

نه عجله نکنید !نمی گم فقط عده ای خاص دچار اعتیاد به محیط مجازی - از هر نوعش: چت و وبگردی و ...- می شن؛ نه! بچه + ها هم بعله!
وقتی من تا چشم بقیه رو دور می بینیم یه نگاه به دور و بر می ندازم می بینیم اوضاع مساعده؛ مثل یه باز شکاری می پریم رو سیستم و کانکت میشیم؛ حالا هر چی هم داد بزنیم  معتاد نیستیم چه فایده؟ دم خروس یا قسم....؟!
واقعا چرا؟ این شبکه چی داره که مثل یه آهن ربا خیلی ها رو از + و – جذب می کنه ؟ یا ما چی گم کردیم که تو این محیط پیداش می کنیم ؟ که این غرق شدن درمحیط مجازی اول برامون تبدیل به عادتی با کلاس میشه و بعد هم ترک عادت موجب مرض!

من معتاد نیستم!!!!!!!!!!

بقول دیدبان  «بعضی بچه مذهبی ها که میان تو چت و شیطون گولشون می زنه!!! و به هم علاقمند می شن ؛ پیش خودشون فکر می کنن که آخه دوست دختر (پسر) داشتن که کار خیلی بدیه؟! پس چاره چیه؟ واسه اینکه هم مثلا مذهبی بمونن و هم دل طرف مقابل رو نشکنن!!! این طوری با هم چت می کنن: (نه که خودمون رو بگم ها !!!) نه!

برادر! : من همیشه دوست داشتم یه خواهر مثل شما داشته باشم
خواهر! : کاش من هم یه داداش!!! مثل شما داشتم
خلاصه اینکه سرشون رو کردن لای برف و فکر می کنن که کار خلاف شرع فقط اینه که کسی دوستی به نام دوست پسر یا دوست دختر داشته باشه، اما اگه عنوانش عوض شد پس اشکال نداره! با عرض پوزش از همه برادر !! و خواهر !! های مذهبی!!!!!!!!
»

منکر جنبه های خوب و مفید قضیه هم نیستیم؛ مثل آشنایی با سایت ما! بله خب جهان بی ارتباطات از مفهوم خالیه و چه بسیار استعداد هایی که در این محیط شکوفا می شوند اما چاقو رو باید داد دست جراح نه یه آدم ناشی!

اثرات اعتباد به وبگردی نسبت به چت بسیار کمتره چون بیشتر باعث اتلاف وقت و انرژی آدم میشه که البته در جای خود بسیار مهمه؛ اما اعتیاد به چت نه تنها وقت و انرژی رو تحلیل میده که خسارت های جبران ناپذیر روحی وعاطفی رو هم ممکنه در پی داشته باشه. محیط مجازی یه محیط ایزوله نیست همه جور آدمی از همه جور سنخی تو کوچه های این شهر رفت و آمد دارند: دکتر، مهندس،استاد، طلبه، دانشجو، با سواد، بی سواد ، خانوم، آقا و مهمتر از همه با معرفت و بی معرفت! قبول ندارید؟

خب برخورد شنودنگان با این کلام چند جوره : نفی کل قضیه، بی اهمیت دونستن موضوع، اعتماد به نفس بیش از حد، خود را مصون دانستن و توجیهات:

حسن خطرناکه حسن ؟؟؟؟!!!!!!!

-درد این بنده خدا مثل خودمه با هم که حرف میزنیم سبک میشیم!
-این حرفا چیه این روزا هرکی اینترنت نداره عمرش بر فناس!
-طرف جای برادرمه! گناه کجا بود ؟! ما داریم بحث علمی می کنیم !
-این رابطه کاملا مجازیه اصلا قرار نیست حقیقی بشه که!
-طرف عاشقم میشه ؟! وا چه حرفا !اصلا بمن چه ،تقصیر خودشه جنبشو نداشت برا چی اومد سراغ چت!

(بحث این روزهای چت رووم دخترانمون این حرفاس.اگه حرفی برای گفتن یا شنیدن داری ،بسم الله!)

id:  conf.neda_asemani     جمعه شب بعد از یانگوم


<      1   2